Om foreningen

Foreningen for ORIGENALER består af økologiske landmænd, fødevarevirksomheder og -forhandlere, organisationer og ildsjæle fra hele landet, som alle hver især arbejder for at vi fortsat kan spise af og  bevare Danmarks hjemmehørende plantesorter og husdyrracer.

Foreningen understøtter udvikling af produkter, koncepter og afsætning på tværs af de involverede producenter.

Foreningen for ORIGENALER blev stiftet d. 18. september 2019 i Frilandsgården i Randers Regnskov. Etableringen af foreningen var et resultatet af arbejdet med projektet “Æd den og red den!”, som Randers Regnskov stod bag.

Nu samarbejder foreningen med Randers Kommune og Region Midtjylland om etablering af en genbank og et center for biodiversitet i Randers, hvor foreningens arbejde tænkes forankret på sigt.

Origenal_illu_supermarked

Kontakt os endelig, hvis du vil være med til at sætte Danmarks kulturskabte biodiversitet på menuen!